Ansökan om tillfälligt uppehåll i renhållningen
Den här tjänsten kräver inloggningFörutsättningar för att få tillfälligt uppehåll i renhållningen
För att få tillfälligt uppehåll i renhållningen ska du inte vistas på fastigheten, annat än för tillsyn, under den period uppehållet gäller. När du har tillfälligt uppehåll betalar du ingen hämtningsavgift, bara grundavgift.
För att vi ska bevilja uppehållet ska du inte använda fastigheten under minst 3 månader. Vi beviljar uppehåll maximalt i 2 år åt gången. Uppehållet ska vara under en sammanhängande period.
Du ska lämna in din ansökan senast 2 veckor innan du vill att uppehållet ska börja gälla.
Om du vill förlänga ditt uppehåll ska du lämna in en ny ansökan senast 2 veckor innan nuvarande uppehåll går ut. Om ansökan kommer in för sent kommer hämtning och debitering starta. Minska avgift är 200 kronor exklusive moms.
För att vi ska bevilja uppehållet ska du inte använda fastigheten under hela sommarsäsongen. Vi beviljar uppehåll maximalt i 2 säsonger åt gången. Uppehållet ska vara under en sammanhängande period.
Vid hämtning sommar och lov gäller uppehållet samtliga hämtningar under året.
Du ska lämna in din ansökan senast 15 april för att uppehållet ska gälla hela säsongen. Om ansökan kommer in för sent kommer hämtning och debitering starta.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- Fastighetsbeteckning
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
- Mobilnummer
När du har skickat in din ansökan till kommunen registreras de personuppgifter som framgår av informationen ovanför. Syftet med att behandla dina personuppgifter är kunna handlägga ditt ärende och återkoppla om du så önskar. Ändamålet med behandlingen av dina personuppgifter är för att kunna ge en sådan bra och säker service som möjligt vid handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift i samband med myndighetsutövning ska kunna utföras
Lagringstid
- Gallras vid aktualitet.
Ett ärende som är inskickat till kommunen kommer att tas bort från Mina sidor i samband med att gällande dokumenthanteringsplaner anger gallring av ärendet. Ett ärende inskickat till kommunen kan därefter eftersökas i kommunens arkiv enligt gällande regler kring utlämnande av allmän handling.
Övriga upplysningar
Personuppgifterna som behandlas kan komma att delas till tredje part, om ansvarig nämnd är skyldig att göra så enligt lag. Däremot kommer aldrig personuppgifterna att föras över till ett land utanför EU.
Kontakta personuppgiftsansvarig nämnd om du vill:
- Få ut information om de personuppgifter du har lämnat in
- Begära rättelse om du anser att någon uppgift är fel
- Begära överföring av uppgifter
- Begära att behandlingen av dina personuppgifter begränsas
- Göra invändningar
- Begära radering av dina uppgifter
Vill du läsa mer om hur vi hanterar personuppgifter kan du göra det på Om personuppgifter - Svenljunga.se.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringKlagomål rörande personuppgiftshanteringen i e-tjänsten kan lämnas till Svenljunga kommuns Dataskyddsombud. Du når Dataskyddsombudet via dso@borasregionen.se. Besök Integritetsskyddsmyndighetens webbplats (imy.se) för mer information om hur du lämnar klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Samhällsbyggnadsnämnden
samhallsbyggnad@svenljunga.se
Samhällsbyggnadsförvaltningen
samhallsbyggnad@svenljunga.se
0325-180 00
Du kommer att gå igenom följande steg:
- Kontaktuppgifter
- Fastighetens uppgifter
- Uppehåll i renhållningen
- Förhandsgranska
- Signera och skicka in